Ljud och bild

Jakten efter den ultimata månadstidningen

I flera år har jag letat efter den ultimata månadstidningen. Jag vill att den ska vara på svenska, rikta sig till kvinnor i åldern 30-45 år och innehålla reportage, intervjuer, mode, skönhet, livsstil, shoppingtips… och teknik! Jag har prenumererat på Elle och Damernas Värld i omgångar och köpt lösa nummer av Plaza Kvinna, Femina och Amelia. De två förstnämnda påminner otroligt mycket om varandra och är säkra kort om det är mode och skönhet jag vill ha. När jag levde i Frankrike och Turkiet brukade jag läsa Vogue, Elle, Marie-Claire, och Madame Figaro. Jag gillar dem alla på olika sätt. Sedan började jag läsa Instyle som jag tycker bara blir bättre och bättre.

Jag gillar mode- och skönhetstidningar men skulle vilja att de även innehöll det senaste inom ljud och bild. Det finns några få mode- och skönhetstidningar som har en halvsida om de senaste (rosa!) mobiltelefonerna men produkterna beskrivs oftast på ett alldeles för idiotförklarande och barnsligt sätt. En halvsida om de senaste mascarorna kan vara betydligt mer seriösare skrivet än om den som handlar om en röd digitalkamera. Men teknikprylar är mer än bara färgglada mobiltelefoner eller iPods. Det är som om man inte vill att de kvinnliga läsarna ska lära sig mer om de senaste teknikprylarna.

Min jakt efter den bästa månadstidningen fortsätter. Jag får stå ut ett tag till med att läsa min mans engelska månadstidningar när jag vill läsa om det senaste inom ljud, bild och webb.

Ayse

Standard