Film

Nyfiken på Boyles senaste

Jag är nyfiken på regissören Danny Boyles senaste film 127 hours, Med tanke på hans tidigare filmer som Trainspotting, The Beach och Slumdog Millionaire har jag höga förväntningar på hans nya rulle.

I 127 hours får man följa bergsklättraren Aron Ralstons (spelas av James Franco) som hamnar under ett bergsblock i fem dygn. Däremot vet jag inte om jag skulle klara av att se den omtalade scenen där Ralston tvingas amputera sin egen arm med en kniv. Jag är inte mycket för närgångna operationsscener vare sig i det verkliga livet eller i på bioduken. Att tre personer svimmade under en visning under den pågående filmfestivalen i Toronto gör inte heller saken bättre.

Filmen har premiär i USA den 5 november och det lär nog dröja lite tills den har Sverigepremiär. Se trailer här,

Ayse

Bilden är hämtad från http://media.daemonsmovies.com

Standard