Reklam, Studier

Fullt ös i höst

Har ni sådana där ”projekt” eller ”planer” som ni brukar säga att ni har men som senare ger er ångest för att de inte blir av? Jag är en fena på att skaffa mig sådana projekt och planer. Jag har t ex länge tänkt att jag ska gå en kurs i copywriting. Alldeles för länge. Men sedan två veckor tillbaka går jag den där copykursen på Berghs. Och de här senaste två veckorna har varit så fyllda av inspiration att jag har kommit över skrivkrampen. Oj, vad jag skriver. Inte på bloggen men i notebooken. Att jag ägnar kvällar och helger åt att läsa kurslitteratur och fila på texter är alldeles underbart. Att jag har ägnat mina 5 senaste år åt totalt intetsägande och fantasikvävande arbetsuppgifter känns inte lika tungt längre. Att starta eget och läsa till copy är bland det bästa jag har gjort på länge.

Gör er redo för en hel del inlägg om copy och reklam framöver.

Ayse

Bild: Ayse

Standard