Konst

Villa åt alla!

Detta bildspel kräver JavaScript.

På Biblioteksgatan finns sedan drygt två veckor tillbaka pop-up butiken Villa. Den kan uitfrån se ut som ett galleri men det är egentligen en konsthandel. Min man tipsade mig om att göra ett besök och jag passade på att göra det i dag.

Det är galleristen Jonas Kleerup som ligger bakom Villa – som erbjuder lite allt möjligt; unika verk till fotografier. Jag hade gärna haft tusenlappar till övers och köpt ett screentryck som jag tänker lite extra på i skrivande stund.

Jag har förstått att Villa har väckt en del negativa reaktioner bland förståsigpåare. Dumma åsikter som att konst inte kan säljas på det här sättet. Jag tycker att det är trams. Jag älskar sådana här initiativ. Mer sådant i Stockolm! Besöket gav mig så fina flashbacks från tiden i Istanbul – när min man drev sitt eget galleri – Play.

Ayse

Bild: Ayse

Standard