TV, Underhållning

Du blir inte uttråkad med BtD

Hoppas att ni inte missar Bored to Death som visas på SVT1 på onsdagar. Min syster tipsade mig om den för ett tag sedan med orden ”Det här är din humor, Ayse”. Och hon hade rätt!

I serien får vi följa författaren Jonathan Ames (spelas av Jason Schwartzman) som redan i första scenen (säsong 1) blir dumpad av sin flickvän. Han har skrivkramp och i hopp om att få komma igång med skrivandet igen börjar extraknäcka som privatdetektiv. Serien förgylls av Jonathans dialoger med vännerna, serietecknaren Ray Hueston (spelas av min favorit Zach Galifianakis!) och redaktören George (Ted Danson). Jag ska inte avslöja för mycket av handlingen utan tycker att du ska börja se serien på SVT Play.

Mina favoritcitat från serien (so far):

Ray: We have to sit outside. Some early morning postnatal yoga class exploded in there.
Jonathan: Did you get stung by a bee?
Ray: Yes, a bee with herpes.
Jennifer; That’s what my therapist said, ‘Are you sure?’ Yes, I’m sure! God, it’s like I’m surrounded by Holocaust deniers. It happened. I’m sure!

—-

Jonathan: Sal, I’m scared.
Sal: That’s okay. All fighters are scared, but once you get into the ring, you are like a God.
Jonathan: But I’m agnostic.
Sal: I’ll say a prayer for you.


Ayse

Standard