Sociala medier

Måsar inget för mesar

De måsar som beskrivs som ljuva och fridfulla i turkiska kärlekssånger känner jag inte riktigt igen.

Om du har provat på att fika på någon av Stockholms uteserveringar har du nog märkt hur läskigt tama måsarna är. Sist jag satt på ett fik i Kungsan fick min man och jag besök av en mås som norpade åt sig vårt fikabröd. Jag blir därför inte särskilt förvånad när jag ser den här videon. Måsen stjäl en GoPro-kamera och flyger iväg med den. Huruvida den här videon är äkta eller inte diskuteras ivrigt på olika forum. Det är möjligt att kamerans ägare Lukas Karasek ställde kameran i närheten av måsen i hopp om att den senare skulle sno den. Men i vilket fall som helst hade Karasek aldrig någonsin kunnat filma Cannes från så höga höjder. Att videon sedan blev en viral hit är inte konstigt. Frågan är hur han fick tillbaka kameran…

Ayse

Standard