Mode

Stockholm Fashion Week … so far

Detta bildspel kräver JavaScript.


Stockholm Fashion Week (SFW) pågår för fullt. Publiken trotsar regnet och bänkar sig på utvalda platser runt om i stan. Trots namnet på veckan är det inte mycket flärd utan mer enkla snitt så långt ögat kan nå. Varumärkena väljer de säkra korten och det slår mig hur plaggen varierar i kvalitet. Beskriv din modevecka för mig och jag vet vilken stad du är – ungefär så skulle jag sammanfatta de tre första dagarna. Mitt inlägg kan nog tolkas som att jag inte ger så många stjärnor till SFW. I det stora hela är den självklart godkänd. Jag vet vilket slit som ligger bakom event som denna. Läs gärna Style Bubbles recension av de tre första dagarna.

Mina favoritvisningar hittills är Ramírez, Altewai.Saome (kolla in hantverket!), Nhu Dong, Ubi Sunt och Rodebjer (jag älskar gult!).

SFW:s site har äntligen kommit igång. Den hade kunnat vara mer uppdaterad (som Mercedes Benzs site) och förhoppningsvis är man framöver snabbare med att lägga upp nyheter.

SFW:s närvaro på Twitter är obefintlig men tack och lov twittrar publiken, etablerade fashionistas, branschfolk och några tidskrifter med hashtagen #sfw. Jag vill tacka dem för bilder och videoklipp från visningar som jag inte har kunnat gå på.

Ayse

Foto: Ayse

Standard