Humor, TV

Roligaste tjejen i Hollywood

Alla gillar humor. Alla kan däremot inte jobba med humor.

Och nej, jag vet inte varför det finns så få kvinnor som arbetar med humor. Jag ställde den frågan själv när jag arbetade för ett humorprogram på P3. Det finns många teorier kring den frågan och min intention är inte att komma med ytterligare en.

En kvinna som inte slutar imponera på mig är skådespelerskan, komikern, producenten Tina Fey – hjärnan bakom TV-serien ”30 Rock”. Det är få tv-serier som innehåller så många kvicka repliker som denna. Tänk om man kunde få jobba på en så’n galen och levande redaktion!

Här är några repliker från ”30 Rock”:

(Man walks up to Liz at the bar.)
Gentleman: Excuse me, is this seat taken?
Liz: (sighs) Really, dude? I got to move my coat= There are like four empty seats over there, can’t yoy just be cool?
(Man leaves.)
Jenna: This guy wanted to buy you a drink!
Liz: Really? But I already have a drink. Do you think he’d buy me mozzarella sticks?

(Säsong 1, avsnitt 8.)

Kenneth: (about coffee): I love how it makes me feel. It’s like my heart is trying to hug my brain! (Säsong 2, avsnitt 10.)

Kenneth: Oh no Sir, I don’t wote Republican or Democrat. Choosing is a sin, so I always just write in the Lord’s name.
Jack: That’s Republican. We count those.

(Säsong 2, avsnitt 12.)

Ayse

Standard