Smått och gott, Sociala medier

11.11.11

Efter en snabb tur på de sociala forumen noterar  jag hur dagens datum, 11.11.11, delar in användarna i två grupper: de som gillar datumet och de som inte gör det. Elva är ett av mina lyckotal så jag har verkligen inget emot det rytmiska datumet.

Jag förvånas däremot över hur många det är som faktiskt upprörs över att datumet uppmärksammas. Har de inget annat att reta sig på? Vad behagligt det verkar vara att bara störa sig på datum. 🙂

Det skulle aldrig falla mig in att förlöjliga någons tro eller önskning. Tror man att dagens datum är speciellt och därmed ska ge mer tur än andra datum, så ska man självklart tro på det.

Alla ni som tror på rytmiska datum och önskar er något speciellt i dag – jag hoppas att era önskningar faller in. Och grattis till alla er som föds, förlovar eller gifter er i dag!

Ayse

Bilden är hämtad från spreadshirt.com

Standard