Nätet, Sociala medier

Twitters nya design

Det var full trafik på Twitter i går kväll när tjänstens nya design diskuterades. Jag tycker inte att det nya utseendet innehåller väldigt många nya funktioner men jag välkomnar förändringarna. Det är tydligt att Twitter vill att användarna ska upptäcka fördelarna med hashtags. Jag ser fram emot fler funktioner på Twitter.

Jag har sagt det förr och drar mig inte från att flagga för Twitter – igen 🙂 Medan Facebook liknar MySpace (ett socialt forum för människor som hänger ihop för att de brukade ses en gång i tiden) är Twitter fortfarande det forum som är mest interaktivt. Här kan alla vara med, både den som vill fortsätta att skriva självcentrerade statusuppdateringar (som de redan gör på Facebook – men man märker nog då rätt snabbt att ens följare blir färre) och den som vill aktivt vara med i diskussioner med personer som de oftast inte känner. Valet är ditt. Vill du bli en tweep eller inte?

Ayse

Standard