Reklam, Samhälle

David Ogilvy var också ett wild card

ayseland_ogilvyOgilvy & Mather lade upp denna bild på LinkedIn i dag. En tankeställare, eller hur?

Jag blev copy vid 37 års ålder och insåg snabbt att jag var allt annat än eftertraktad på arbetsmarknaden. Utan branscherfarenhet var jag tydligen en nobody. Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag tro att Stockholms byråvärld skulle vara så konventionell. Till och med mina f d kollegor inom myndighetsvärlden var mer nytänkande än de byråmänniskor jag träffade. Men jag var envisare än branschen och fick till slut jobb på en byrå som vågade anställa ett wild card. I dag, två år senare, har jag lärt mig rätt mycket om hur det fungerar (och desto mer om hur det inte fungerar) i denna lilla värld där alla känner alla.

Ayse

Bilden är hämtad från Ogilvy & Mathers företagssida på LinkedIn.

Standard