Diverse

Framtidstron i fritt fall

ayseland_om_morfar

Oj, vilket långt uppehåll från bloggen! Eller så här. Det var evigheter sedan jag skrev inlägg på just den här adressen. Jag skulle kunna skriva något käckt som ”Tiden bara rusar iväg” men saken är den att jag har prioriterat min andra blogg. Eller rättare sagt, jag har flytt till B.O.M.M. Jag är en flykting i bloggens värld. Att skriva om väskor har varit så mycket mer befriande och upplyftande än att skriva om allt förskräckligt som försiggår i samhället.

Syrien, Gaza, antiziganism, antisemitism, islamofobi, SD:s framgångar i EU-valet, turkiska presidentvalet, SD blir landets tredje största parti, Björn Söder som andre vice talman och nu den pågående massakern i Kobane. Vilket fruktansvärt år! (Och jag som tyckte att 2013 var ett skitår!) Vilket nederlag för mänskligheten. Medmänskligheten.

Jag skulle kunna säga att jag är i en politisk depression. Självklart blir jag hoppfull när jag deltar i antirasistiska manifestationer eller ser hur frivilliga startar insamlingar och reser till Syrien för att hjälpa drabbade medmänniskor. Att jag inte är ensam om att känna så här är en välbehövlig tröst.

Ayse

Ps. Du kan göra skillnad. Skänk en gåva till Kurdiska läkarsällskapet i Sverige.

Standard